2023年1月5日星期四

機械情人

睇咗《Ich bin dein Mensch(智理想情人)》,劇情係女主角做美索不達米亞研究唔夠經費,大學叫佢測試機械情人。女主角一路嫌機械人無意識,覺得佢度身訂造迎合買家,會令人失去社交能力。我覺得雖然現實中唔係真係咁容易接受,但係電影可以大膽啲,個point太普通。

成日有科幻片係人腦駁咗落一堆電流刺激出來嘅幻覺,但少啲科幻片懷疑意識本身,其實意識本身都可以只係一個simulation ,我覺得我有意識,都係因為我可以自言自語啫,咁AI對話程式都可以自言自語卦?憑咩話機械人無意識?

如果係physicalist嘅話,意識本身都唔係咩另外存在嘅嘢,機械人個input output點解唔算意識?甚至當有靈魂,如果係Buddhist dualist嘅話緣起性空,靈魂都係random aggregate啫,憑咩高級過機械人?唯一真係接受唔到嘅係Christian dualist,因為機械人唔係神造嘅。

我覺得個機械人最唔吸引個位係唔知有無autonomy,因為佢係照女主角嘅喜好設計,但佢自己學習之後都未必可以話無autonomy。

有朋友話《Her》好睇啲,於是去睇埋,我覺得美術、鏡頭好好,但唔係都好投入到個故仔,件事感覺好毒,成日phone sex,只能話拍得好過《Ich bin dein Mensch》少少。《Her》係男人同個把聲嘅電腦系統(嗰把聲係Scarlett Johansson,佢話佢係後製期間先錄,咁男主角同空氣演戲又真係幾勁),《Ich bin dein Mensch》係女人同個男機械人,《Black Mirror》第二季第一集Be Right Back都係,我覺得男機械人有說服力啲,因為男人比較似機械人。

沒有留言:

發佈留言