2021年8月27日星期五

美麗都.小埃及

美麗華、美麗都同Mirror有咩共通點?

大家都同尖沙咀有關?都算係。

不過我係想講三個嘅字根都係拉丁文嘅「睇」。

「美麗華」(miramar)原先係葡文西文地名,其實係解「海景」,「美麗」(mira)係拉丁語系嘅「睇」,mirror嘅字根都係同源,「華」(mar)就解「海」。大概因為尖沙咀喺海邊,所以尖沙咀咁多嘢叫「美麗華」。

埃及都有好多美麗華酒店同美麗華賓館,尤其喺都係位處海邊嘅亞歷山大港,仲有一本小說以「美麗華」命名,係馬哈福茲1967年既作品,以亞歷山大港入面同名小賓館為背景,講唔同階級嘅男女住客同職員之間嘅糾纏同是非。

同「美麗華」同理,「美麗都」(mirador)既意思係「睇風景既地方」,來自加泰隆尼亞文,「美麗」(mira)係拉丁語系嘅「睇」,「都」(dor)就係「地方」,簡單來講源自拉丁文嘅torium,例如audi-torium就係聽嘢嘅地方。尖沙咀既美麗都大廈,響重慶大廈附近,商場店鋪都相似,有幾間印度鋪,但就比較冷清。二樓就更加係好多鋪都無開門。

就係呢個半死嘅二樓,有一間埃及香水鋪Habibi,同一間埃及雜貨鋪Hummus and Olives。一層樓有兩間埃及鋪,真係好難得。一上樓梯就見到香水鋪,雜貨鋪就唔係咁易搵,我行咗幾個圈,結果都係問返同鄉----香水鋪嘅看鋪哥哥帶我行先搵到。

第一次去摸門釘,第二次先見到埃及女人看鋪,佢話每日下晝一點半至七點半都會開鋪(有幾信得過自行衡量)。我同佢傾咗幾句,不過無折頭。間鋪唔大,入面有橄欖、棷欖油、香料、芝麻醬tahini、芝士、雞豆(有乾豆有罐頭)、雞豆醬hummus、炸豆蓉餅(felafel)預拌粉、蠶豆、鹽水浸葡萄葉(用來做葡萄葉卷)等等。

比較驚喜嘅係有喺阿拉伯文叫「黑蜜糖」嘅蔗糖漿(英文molasses),將蔗汁一路煮乾就會變成蔗糖漿。二十世紀以前,因為白糖仲係好貴,蔗糖漿係比白糖常見;美國獨立戰爭導火線之一《糖法案》,主要課稅對象就係蔗糖漿,冧酒嘅原材料。

除咗蔗糖漿仲買咗幾盒沙地同約旦嘅椰棗(sorry主要唔係買埃及嘢,因為我都係比較懶,好麻煩嗰啲嘢買完通常都係擺,唔使煮嘅嘢最啱我),椰棗好甜好飽肚,但升糖指數唔高,有營養,係好方便嘅頂肚食物,食少少可以頂一餐,同原味乾果好夾。另外買咗茴芹茶(阿拉伯文yansun,英文anise),好暖胃。

最好再開多幾間鋪,賣衫、家品、首飾、書⋯⋯成個khan el-khalili加市中心搬過來,咁就可以補償下無得去旅行嘅遺憾。

-----
其實讀阿拉伯文都可以補償下無得去旅行嘅遺憾:
【零基礎阿拉伯文課程】
有意請電郵。

Youtube新片:
埃及生存手冊

1 則留言:

  1. !!謝謝分享:D
    香港都可以揾到地方練下講Arabic!

    回覆刪除