2021年5月13日星期四

素食討論

立場新聞一篇關於倪晨㬢吃素的文章,臉書上很多負面留言反對素食。

其實我唔明點解啲人對素食咁反感,完全唔能夠冷靜討論,同講宗教、政治一樣咁激動。係咪因為心裡面覺得唔安樂又無辦法唔食肉,所以見到人提倡食素就覺得係指摘緊佢?有啲人反而會話為環保而食素就 make sense,為減少動物嘅痛苦而食素就有問題,大概背後係因為如果係咁就imply食肉嘅人就只係唔環保而唔係不道德,就冇道德高地嘅問題,咁本身道德都係程度之分嘅啫,污染水源係唔環保定不道德丫?

節錄返幾派論調:

【甲類:植物痛苦論】
植物有生命,植物都會痛苦。

答:植物有生命,但食動物係咪製造更多痛苦先?就算植物有痛覺都係唔及動物複雜同高層次。

咁人道飼養係咪就得?

答:好好多,所以有free-range egg。

如果你覺得食動物會令動物痛苦,令動物權益受損,所以唔應該,同樣地食素都係傷害緊植物。

答:咁你係咪真心覺得植物感受痛苦嘅程度同豬牛羊一樣先?

呢個只係程度問題,唔代表無痛苦。

答:程度之分已經足夠,呢個世界做選擇就係比較取捨。

【乙類:互相尊重論】
我尊重你茹素,也請你不要藐視我吃葷。

答:呢篇報道你覺得有藐視咩?講到好似人哋有藐視你咁。

【丙類:自然主義】
大自然就係互相獵食。你可以禁止獅子獵食咩?

答:咁人係唔係安於做食物鏈嘅一部分而唔做判斷唔做選擇?人同野獸一樣咩?人類唔應該強姦,要禁止到野獸強姦先准講?

【丁類:完美主義】
化妝品有用動物做實驗。

答:就算用嘅嘢有animal test,唔食肉起碼唔使殺動物來食。

【戊類:齋心主義】
又話食素又食新豬肉,齋口唔齋心。

答:點解唔可以食?又冇殺到豬。食假肉就表示有行惡嘅心咩?

【己類:個人無用論】
佢已經死左,你食唔食都無分別。

答:每一次消費都係投緊票令到件事要唔要再發生。

一個人做又有咩用?會唔會太睇得起自己?

答:一個人做唔到,多人加埋就做到,以前去食肆搵素食係好難,依家容易左好多,即係多左人食,咁加埋咪可以有用囉。勿因善小而不為,勿因惡小而為之,呢個世界就係由每個個體加埋一齊。

沒有留言:

發佈留言